poniedziałek, 1 lipca 2013

Tarta śródziemnomorska, czyli moje comfort food.

Jedzenie, tak jak muzyka czy nawet zapachy, mogą wywoływać u nas pozytywne wspomnienia. Dania, które wprawiają nas w dobry nastrój, nie tylko dlatego, że są smaczne, ale także dlatego, że łączą nas z pozytywnymi wydarzeniami z przeszłości. To najprostsza definicja comfort food.



Jedną z takich potraw jest dla mnie tarta śródziemnomorska. Ta bardzo prosta tarta kojarzy mi się z moją przyjaciółką, wczesnym latem w Bielsku-Białej i mojej pierwszej wizycie tam. 







Co potrzebujesz?
- 1 rolka ciasta francuskiego
- 270g sera typu feta
- 1 jajko
- 500 g pomidorów koktajlowych lub zwykłych
-1 cebula
- kilka oliwek
- sól, pieprz do smaku











1. Ciasto francuskie rozkładamy na blasze do pieczenia. Wkładamy do piekarnik rozgrzanego do 180 stopni Celsjusza i podpiekamy ok. 10 min.
2. Ser feta wkładamy do miski, wbijamy jajko, rozgniatamy widelcem i mieszamy na gładką masę. Dodajemy sól, pieprz i mieszamy.Pomidory kroimy w ćwiartki, cebulę w kostkę, oliwki w plasterki. 
3. Ciasto wyjmujemy z piekarnika, smarujemy masą serową i układamy warzywa. Wkładamy do piekarnika na kolejne 10 minut. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz